Mert a pedagógia lényege a szigor ...

Mert a pedagógia lényege a szigor ... mert másképp nem lehet 20-30-40 gyereket frontálisan tanítani, ülve tartani, mikor rohannának és elmagyarázni nekik, hogy miért nem szárnyalhat vagy miért kell úgy rohannia, mint a többiek. Miért nem mondhatja el, hogy ő másképp gondolja, másképp írná, másképp oldaná meg. A szabadidejében, amikor végre kiengedné magából az ezzel járó feszültséget, rákényszerül, hogy a társain verje le (akár szóban, akár tettleg) a lefojtottságát.

Ha mégsem állna be a rendszerbe, akkor jön a pofonofon ... persze így is lehet. Mi is túléltük, és még találtunk is dolgokat, amik jók voltak benne. Szerettünk a társainkkal találkozni és néha voltak érdekes dolgok, amiket meg lehetett tanulni. Csak ne túl kreatívan, mert az már zavaró.

A rendszer rossz!

Aztán itt az otthonoktatás, aminek a lényege a személyre szabottság, a szeretet és a tisztelet, amit természeténél fogva nem lehet elvárni az intézménytől, mert ott más erők működnek és működtetik. Csak ennyi!

Megjegyzések